onsdag 6 oktober 2010

Pläden

Idag har jag kommit igång med väven på riktigt! Oh, va roligt det är när man börjar se hur den kommer att bli. Jag har vävt till och med lite längre än vad ni ser på bilderna. Det går fortare fram än vad jag trodde. Innan jag kunde börja väva på pläden, vävde jag först 15 cm som ska fungera som ett beredningsfäste. Jag ska bereda min pläd när den blir klar så att den blir så där extra mjuk och lite luddig. Sen drog jag fram 30 cm varp och "drejade" fransar. Jag tvinnade alltså varpen. Tråden som löper i mitten som ni ser på bilderna håller tvinningen på plats.



2 kommentarer:

  1. snyggt! pläden kommer att bli jättefin, kram mamma

    SvaraRadera
  2. tack! :) Jag är väldigt nöjd med färgerna och att jag valde att trampa i kypert, det gör att det blir sneda ränder, samma ränder som i tex jeanstyg. KRAM!

    SvaraRadera