tisdag 15 mars 2011

Festliga återbrukskuddar

Här ser ni mina två stora traskuddar jag har gjort (ca 70 cm*50 cm). De är vävda i jeanstrasor och rosengångsmönstret är vävt i tunnare tygtrasor och så har jag vävt i slarvtjäll av jeans. Den första kudden improviserade jag fram ett mönster med slarvtjällen, eftersom det var så kul så fortsatte jag göra slarvtjäll på den andra kudden och provade då på att göra en rund figur. Blev ganska bra. Som pricken över i:et sydde jag fast tofsar eller duskor som det heter i varje hörn. Blev lite festligare så tyckte jag. Kuddarna är mycket sköna att ha bakom ryggen medan jag broderar och ser på film om kvällarna.



10 kommentarer:

  1. Värry najs! Kul med både rosengång och slarvor på samma kudde.

    SvaraRadera
  2. Läckra kuddar! Rolig kombination.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vilka härligt glada kuddar! Gillade verkligen tofsarna i hörnen!

    SvaraRadera
  4. Tack och var roligt att ni hittat hit!

    SvaraRadera
  5. Kuddarna blev så fina, man blir glad när man ser dom:) Ha en bra kväll, vi ses till helgen.kram

    SvaraRadera
  6. synd att det inte finns en "like" knapp att trycka på som på fejan för då hade jag tryckt på den :-)

    SvaraRadera
  7. Dekorativt och innovativt.Läckert helt enkelt

    SvaraRadera
  8. Så fantastiskt vackra! Nytänk! Kreativt...suveränt!

    SvaraRadera