måndag 21 mars 2011

Kreativ hjärngympa


I skolan har vi som uppgift att göra ett knyppelprojekt. Det kan vara i princip vad som helst i knyppelväg som till exempel små bilder, armband, smycken eller spetsar. Man kan välja att använda grövre trådar och olika färger. Jag har valt att knyppla en traditionell spets i halvblekt lintråd. Fast jag är rätt sugen på att knyppla fritt också, får se om jag hinner med det i vår annars så gör jag det i sommar.
Spetsen heter Ångermanlandsspets och är 2,7 cm bred. Jag ska sy en paradhandduk och sedan sy fast spetsen på linnetyget. Jag har knypplat längre än vad bilderna visar, ca 21 cm. Det går framåt rätt så fort.
Efter att man har knypplat en timme eller så, så känns det så bra i huvudet, trött men på ett bra sätt, så som man känner sig efter att löst uppgifterna rätt på ett matteprov, sudoko eller ett klurigt korsord. Kreativ hjärngympa helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Håller med! Verkligen kreativ hjärngympa! Ska bli kul att få se spetsen på paradhandduken
    Assi

    SvaraRadera
  2. Så fin spets du knypplar.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera