torsdag 26 maj 2011

Vänner

Det är skolavslutning imorgon. Det känns konstigt att jag inte kommer träffa mina klasskompisar varje dag så som jag har gjort sedan augusti förra året. Jag vågade knappt tro att jag skulle lära känna så många nya fina vänner innan jag började här och att man kan ha så roligt som vi verkligen har haft varenda dag i nästan ett år. Mina skrattmuskler har fått träna hårt det här året. Alla mina klasskompisar betyder jättemycket för mig, jag är så glad att jag lärt känna alla och min bästa lärare som kan allt, Lotta.

Några som betyder lite extra för mig är fredagsfikatgänget, varje fredag har vi på vårterminen fikat på GKs och haft så roligt! Två av dem är Rebecka och Emelie, två härliga, underbara och jätteroliga kompisar!
Rebecka, jag älskar våra spelkvällar och skrattattacker så att man får ont i magen och allt vi har gjort tillsammans det här året! Emelie, du är så tokigt rolig och så snäll! Jag kommer och hälsar på dig i Linköping så snart jag kan!
Och Maria, du är den som betyder allra, allra mest för mig. Med dig kan jag verkligen prata om allt, gå långa promenader i ösregn eller i "skogen", åka skidor, leka i snön och göra snöänglar, gympa på korpen, dricka te i mängder, campa utanför E-sektionen med fleecetröjor och mysbyxor, se på bonde söker fru, spela spel, äta indiskt mat med händerna, skratta så man får ont i kinderna och så mycket mer! Det går nästan inte att beskriva hur glad jag är för att du är min vän!

Det är sant som de säger om folkhögskoletiden, att det är en av de bästa åren i livet och att man kan hitta vänner för livet!

2 kommentarer:

  1. Tack för att vi får vara dina vänner sara!

    SvaraRadera
  2. Vi måste ha en reunion SNART! = ) Blir så rörd när jag läser det du skriver, Sara ! KRAM

    SvaraRadera