tisdag 5 april 2011

Nybörjarlapptäcke

Under två kvällar kan man få till ett litet lapptäcke av ett påslakan och en gammal kjol. Jag sydde först ihop lapparna med varandra, så det blev ett stort framstycke. Sedan la jag ihop framsidan med en baksida, räta mot räta, på en lika stor bit fleecetyg. Jag sydde ihop alla tre lager med varandra runt om alla sidor och lämnade kvar ett litet hål så jag sedan kunde vända ut på allt så fleecen hamnade mellan framsidan och baksidan. Det här är mitt första lapptäcke, jag var inte så jättenoga som man kanske bör vara, det gula kjoltyget drog sig lite. Någon gång ska jag försöka mig på att quilta ett lapptäcke, utan ett tyg som drar sig. Förhoppningsvis ska vi ha en liten kurs i qulitning i slutet av skolterminen.

Åh, just det, jag är med i en utlottning hos Svala, där man kan vinna fina armband och broscher som hon gjort.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar det tyget med bruna blommor!! Du har inte mer av det å vill dela med dig? :)

    SvaraRadera
  2. Ah, visst är det fint tyg, det som jag har kvar har jag tänkt sy lite mera av :)

    SvaraRadera