fredag 8 april 2011

Sommarklänning snart klar!

Idag har jag sytt på min röda sommarklänning och den är nästa helt klar! Det enda som är kvar att göra är att fålla upp kjoldelen och göra knapphål och sätta dit en knapp mitt fram vid öppningen. Klänningen sitter så mycket bättre på mig än provdockan, så det kan hända att ni får se den igen i sommar när jag bär den. Det är så roligt att lära sig att sy och konstruera egna kläder, stundvis så känns det svårt och omöjligt, symaskinen krånglar, sprättaren behövs allt för ofta och man syr ihop ena ärmen perfekt med livet och upptäcker direkt efteråt att ärmen har avigsidan utåt men känslan när tyget uppför sig som det ska när man syr och när klänningen sitter perfekt när man provar den så blir man så glad!

4 kommentarer:

  1. den kommer att passa dej jätte fint till midsommar! kram mamma

    SvaraRadera
  2. jättefin!! men det vet du redan att jag tycker

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket. Idag blev den fållad och klar och inlämnad hos läraren för att bli godkänd.

    SvaraRadera